Time for Toys! Vind jouw summer sexentials! 💦☀

33.708 keer bekeken

Verstrak je vagina met déze tips!

23 maart 2021,

geschreven door

De ene vagina is strakker dan de ander. Net zoals de ene penis groter is dan de ander. Er is helemaal niks mis met een ‘wijdere’ vagina, laten we daar mee beginnen. Maar het hebben van een niet zo strakke vagina kan voor een aantal kleine ongemakken zorgen.  Als je er iets aan wil doen is dat gelukkig wel mogelijk. Zo zijn er verschillende oefeningen die ervoor zorgen dat jij meer controle krijgt over de spieren die jouw vagina wat strakker kunnen maken.

Een ‘wijde’ vagina of slappe bekkenbodemspieren?

De vagina is eigenlijk niets meer dan een buisje dat bestaat uit verschillende ringen van elastisch weefsel. Dit weefsel kan ver uitrekken, bijvoorbeeld tijdens de seks of tijdens een bevalling (gelukkig maar). Nadat de vagina is uitgerekt, keert het weer terug naar haar originele staat. Een vagina kan dus eigenlijk niet echt wijder of strakker worden.

Of een vagina strak aanvoelt, heeft te maken met de kracht van de bekkenbodemspieren die rondom de vagina liggen. Deze spieren hebben controle over onder andere de urinewegen, vagina en anus. Naarmate vrouwen ouder worden, gaan deze spieren wat meer verslappen. Ook de overgang en het baren van een kind hebben invloed op de spanning van deze spiergroep. Dit kan resulteren in:

  • Incontinentie
  • Minder gevoel tijdens de seks of masturbatie
  • Minder gevoel voor de partner tijdens de seks
  • Moeite om tot een hoogtepunt te komen, bij zowel de vrouw al haar partner.

vrouw bekkenbodemspieren

Nadelen van een wijdere vagina

Een wijde vagina kan gepaard gaan met een aantal negatieve gevoelens. Zo kan het zijn dat je als vrouw onzeker bent over je vagina, is het wel strak genoeg? Voelt mijn partner wel wat tijdens de seks? Ben ik normaal? Laten we meteen zeggen; ja, je bent normaal en je partner voelt echt wel wat tijdens de seks. Misschien wat minder, maar daar gaan onze tips je bij helpen.

Een wijdere vagina staat echt niet per definitie gelijk aan weinig gevoel tijdens de seks. Het is eigenlijk heel simpel en heel logisch. Een kleine penis in een wijdere vagina resulteert waarschijnlijk in weinig gevoel voor beide partners. Maar een grote penis en een wijdere vagina is juist erg prettig! Net zoals een hele grote penis in een hele strakke vagina weer niet zo fijn is. Op elk potje past een dekseltje. In elke vagina past een penis.

Nadelen van een slappe bekkenbodem

De vagina zelf kan je niet strakker maken, maar de bekenbodemspieren wel. Slappe bellenbodemspieren kunnen zorgen voor vervelende klachten zoals incontinentie. Sommige vrouwen vermijden hierdoor bepaalde activiteiten omdat ze bang zijn om onbedoeld urine te verliezen.

“Op elk potje past een dekseltje. In elke vagina past een penis.”

Dit kan je doen om je vagina strakker te maken

Bekkenbodemspieroefeningen

De bekkenbodemspieren vormen samen een groep spieren dat ondersteuning biedt aan de baarmoeder, blaas, rectum en de kleine ingewanden. De spiergroep speelt een belangrijke rol bij blaas- en incontinentieproblemen, maar ook bij de seksuele functie. Krachtige bekkenbodemspieren zorgen namelijk voor een strakker gevoel van de vagina én kunnen de intensiteit van het orgasme bepalen. Om deze spiergroep krachtiger te maken, zijn er speciale bekkenbodemspieroefeningen. Ook wel kegeloefeningen genoemd. Het doen van deze oefeningen is gratis, makkelijk én heeft alleen maar voordelen.

Om te voelen waar de bekkenbodemspieren zich bevinden, kan je het beste eens proberen om tijdens het plassen je urine op te houden!

Train je bekkenbodemspieren in 7 stappen

  1. Vind een comfortabele positie. Zo kan je op een stoel zitten of op je rug gaan liggen. Onthoud wel: als je gaat liggen moeten je billen- en buikspieren ontspannen zijn. Leg vervolgens je armen naast je neer en trek je knieën tegen elkaar omhoog.
  2. Span de spiergroep aan voor gedurende 5 seconden. Lukt dit niet? Ga dan voor 3 tot 5 seconden.
  3. Ontspan je spieren voor 10 seconden. De spieren mogen namelijk niet overbelast worden.
  4. Herhaal de oefening 10 keer.
  5. Doe deze set oefeningen 3 tot 5 keer per dag. Zo zal je in de loop van tijd de spiergroep steeds sterker maken. Normaal gesproken zal je na 4 tot 6 weken resultaat zien, al kan het bij sommige vrouwen wat langer duren.
  6. Bouw het aanspannen van de spieren op tot 10 seconden. Dit doe je als je aanvoelt dat je zonder moeite de spieren 5 seconden kan vasthouden.
  7. Doe regelmatig deze oefening. Waar je ook bent en wat je ook doet: tijdens het huishouden, of zelfs tijdens je werk. Niemand die het merkt!

Silk ’n Tightra

De Silk’n Tightra maakt gebruik van speciale Bi-Polar RF Energy technologie. Het is een techniek waarmee je je intieme zone strakker en steviger maakt, zowel van binnen als van buiten. De technologie traint tegelijkertijd ook je bekkenbodemspieren.  Je mag de Silk’n Tightra maximaal 20 minuten per week gebruiken en als je dit regelmatig doet, zal je na vier weken al zichtbare resultaten zien. Wil je hier meer over weten? Lees dan hier verder.

Ben Wa balletjes

Ben Wa ballen worden ook wel vaginale balletjes of Geisha balletjes genoemd. Dit zijn balletjes die variëren in grote en gewicht die jij vaginaal inbrengt. Zodra jij ze hebt ingebracht beginnen jouw bekkenbodemspieren onbewust met aanspannen, om de balletjes binnen te houden. Dit is dus een hele goede oefening! Je kan beginnen met een wat groter en lichter formaat en dan langzaam opbouwen naar een klein en zwaar balletje. Ben Wa ballen kan je gebruiken voor bekkenbodemspier training, maar ook voor genot!

Verstrakkende gels

Verstrakkende gels zijn een tijdelijke oplossing voor een wijde vagina, doordat ze het gevoel geven van een verstrakte vagina zonder hem daadwerkelijk strakker te maken. Je zult meteen een tintelend gevoel ervaren als je het aanbrengt, waardoor je vagina gevoeliger wordt en hij strakker aanvoelt. Het verstrakte gevoel kan een paar uur duren, zodat je van een lange slaapkamersessie kunt genieten met maar een kleine hoeveelheid gel.

Vaginavernauwing: perineoplastiek

Als alle bovenstaande opties niet werken of jij bent echt van mening dat jouw vagina te wijd is, is er nog een plastische operatie genaamd perineoplastiek. Dit is een operatie die onder narcose plaatsvindt. Hierbij worden de uitgerekte spieren aan de binnenkant van de vagina naar elkaar toegebracht. Ook het teveel aan weefsel wordt verwijderd, zodat de diameter van de vagina kleiner wordt. Na enkele dagen zal je weer comfortabel rond kunnen lopen. Doktoren adviseren om een week thuis te blijven van je werk, zodat de wond goed kan helen. Na ongeveer een maand zal het effect merkbaar zijn.

Perineoplastiek kost gemiddeld tussen de 2000 en 3500 euro, afhankelijk van de chirurg, waar de behandeling wordt ondergaan en de moeilijkheidsgraad. Houd er rekening mee dat consultaties en nazorg kunnen zorgen voor hogere kosten. Het is mogelijk dat de verzekering de operatie vergoedt, mits er medische redenen zijn om de operatie te ondergaan.

Andere handige oefeningen

Nog iets om aan te denken wanneer je je bekkenbodemspieren traint, is dat ze verbonden zijn aan grotere spiergroepen, zoals de buik- en bilspieren. Je kunt dus ook bepaalde oefeningen doen om die spieren te trainen, zodat je indirect je bekkenbodemspieren versterkt.

  • Benen trainen. Span de bekkenbodemspieren aan en trek je benen op. Houd dit vast voor 5 seconden. Herhaal 10 keer.
  • Squats. Ga rechtop staan met je benen een stukje uit elkaar. Zak door je knieën met je billen naar achteren en je armen gestrekt naar voren. Houd dit even vast en ga dan weer langzaam rechtop staan.
  • Been optillen. Ga plat op je rug liggen en til 5 been op. Houd deze 5 seconden lang in de lucht, om deze vervolgens langzaam terug naar beneden te brengen. Wissel van been.
  • De brug. Lig plat op je rug met je knieën omhoog. Duw vervolgens je heupen omhoog, houd dit een paar seconden vast en laat de heupen dan langzaam weer zakken.


Heb jij wat aan deze oefeningen?

2 reacties

  1. Dit is allemaal heel leuk enzo maar alles op internet gaat over strakkere vagina, maar mijn vriendin heeft een strakke vagina en vrijen is hierbij lastig omdat het strak blijft.
    En gesloten want opgewonden worden zou je zeggen dan wordt ie losser maar zei blijft strak.

    En alle middelen en oplossingen zijn voor strakker maar welke zijn voor losser en al heb ik 18*5 zou toch niet moeite moeten kosten en pijn voor haar naar mate ik dieper probeer te gaan

    Wat kunnen we hier aandoen

    1. Hi Raymond,

      Een hele goede vraag van je! Een te strakek vagina kan inderdaad zorgen voor lastige situaties en het vrijen minder prettig maken. Misschien helpen deze twee artikelen?
      https://blog.easytoys.nl/te-strakke-vagina-help/ en https://blog.easytoys.nl/zo-kun-jij-vaginisme-bestrijden/ daarnaast hebben we dit artikel geschreven over seks zonder penetratie, dan zouden jullie een avondje van elkaar kunnen genieten zonder te penetreren.

      Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

2.644 keer bekeken

Geschreven door

Zelfs de meest zelfverzekerde personen hebben weleens een momentje waarbij ze zich wat minder sexy en zelfverzekerd voelen. Het is moeilijk om je sexy te voelen met een hoop negatieve gedachten in je hoofd. Maar hoe kom je hier weer bovenop? Wij hebb…
2.644 keer bekeken