Shop de OUTLET voor speeltjes met hoge korting!

billen trainen
822 keer bekeken

Billen trainen? De beste oefeningen voor je booty #EasyFit

13 maart 2024,

geschreven door

Man of vrouw, we zijn het er allemaal over eens: er is weinig zo sexy als een lekker strak kontje! Maar wist je dat je billen trainen ook allerlei seksuele gezondheidsvoordelen heeft?

In dit artikel...

  1. Waarom billen trainen?
    • De seksuele gezondheidsvoordelen
  2. De beste bilspieroefeningen
    • Squats
    • Lunges
    • Glute bridges
    • Deadlifts
    • Step-ups
  3. Thuis je bilspieren trainen
  4. Waar moet je op letten?
    • Verkeerde uitvoering
    • Te lichte training
    • Hoe vaak trainen?
  5. Video: Booty oefening + Easy Benefits

Waarom billen trainen? 🍑

Je houdt er niet alleen mooie kadetjes aan over. Nee, je billen trainen heeft nog veel meer voordelen, zowel voor je algemene gezondheid als tussen de lakens!

Seksuele gezondheidsvoordelen van bilspiertraining

  • Verbeterde bloedcirculatieRegelmatige lichaamsbeweging, waaronder het trainen van je bilspieren, bevordert de bloedcirculatie door het hele lichaam. Een goede bloedsomloop is essentieel voor seksuele opwinding en respons.

  • Verhoogd uithoudingsvermogen: Sterke bilspieren kunnen bijdragen aan je algemene fitheid en uithoudingsvermogen. En dat kan extra behulpzaam zijn als het gaat om seks!

  • Betere lichaamshouding: Gebruik je verschillende oefeningen om je bilspieren te trainen, dan draagt dit bij aan een betere lichaamshouding. De juiste houding is niet alleen goed voor je fysieke gezondheid, maar ook voor je zelfvertrouwen binnen en buiten de slaapkamer.

Nog een voordeel? Een goed getrainde booty kun je lekker in knijpen of spanken!

  • Versterking van de bekkenbodem: Sterke bilspieren, met name de gluteus maximus, werken samen met de bekkenbodem. Een gezonde bekkenbodem is cruciaal voor de seksuele gezondheid, van opwinding tot orgasme!

  • Stabiliteit en flexibiliteit: Het trainen van je bilspieren helpt je om zowel flexibel als stabiel genoeg te zijn om diverse seksuele handelingen en standjes uit te voeren.

  • Verhoogd testosteron: Krachttraining, waaronder oefeningen gericht op de bilspieren, boost je testosterongehalte. Testosteron is een belangrijk hormoon als het gaat om je libido, zowel in het geval van vrouwen als mannen!

  • Endorfineafgifte: Lichaamsbeweging, waaronder bilspiertraining, stimuleert de afgifte van endorfines, ook wel bekend als ‘gelukshormonen’. Deze hebben een positief effect op je algemene welzijn, maar ook op je seksdrive.

De beste oefeningen om je billen te trainen 🏋

Je billen trainen kan op allerlei manieren. Er zijn zelfs zoveel verschillende oefeningen dat het weleens lastig kan zijn om te kiezen. Daarom helpen we je graag op weg. Dit zijn de beste oefeningen voor mooie, ronde billen!

1. Squats

squat

Hoe kom je van hangbillen af en krijg je zo snel mogelijk een mooie, strakke kont? Nou, squats zijn een ideale manier om je bilspieren, quadriceps en hamstrings te trainen!

Zo doe je een squat: Sta rechtop met de voeten op schouderbreedte uit elkaar. Buig de knieën en laat je lichaam zakken alsof je gaat zitten. Houd de rug recht en duw door de hakken om terug te keren naar de startpositie.

2. Lunges

squat

Ook de lunge is een uitstekende oefening om sterkere bilspieren en rondere billen te krijgen.

Zo doe je een lunge: Maak een grote stap naar voren met één voet en laat je andere been langzaam zakken. Zorg ervoor dat zowel de voorste knie als de achterste doorbuigt in een hoek van (bijna) 90 graden.

Keer terug naar de startpositie en herhaal met het andere been voor!

3. Glute bridges

glute bridge

De glute bridge is nog een simpele, maar effectieve oefening om je booty vorm te geven!

Zo doe je een glute bridgeGa op je rug liggen met je knieën gebogen en je voeten plat op de grond. Til het bekken omhoog richting het plafond door je bilspieren samen te knijpen.

Houd de positie vast en keer dan terug naar de beginpositie.

4. Deadlifts

deadlift

Ook deadlifts zijn een goede aanvulling op je training om sexy, ronde billen te krijgen! Met deze oefening pak je de onderrug en hamstrings ook mee.

Zo doe je een deadlift: Ga rechtop staan met een halter of gewichten en je handen op schouderbreedte. Buig vanuit de heupen naar voren terwijl je de rug recht houdt en de halter naar de vloer laat zakken.

Duw jezelf omhoog om terug te keren naar de startpositie.

5. Step-ups

De step-up is ook een simpele en geweldige manier om sterke bilspieren te krijgen. Het lijkt een beetje op traplopen!

Zo doe je een step-up: Gebruik een verhoogd oppervlak, zoals een bankje of aerobic step. Plaats één voet op het oppervlak en duw jezelf omhoog met behulp van je bil- en beenspieren.

Stap af en herhaal met het andere been voor!

Hoe train je je bilspieren thuis?

In principe heb je weinig tot geen apparatuur nodig. Maar moet je op je rug liggen (zoals bij een glute bridge), dan raden we op z’n minst een yogamat aan.

Wil je jouw training naar een hoger niveau tillen, dan kun je oefeningen ook uitvoeren met een halterstang, medicijnbal, dumbells of elastiek. Let wel dat je met een laag gewicht begint!

Waar moet je op letten bij het trainen van je bilspieren?

Bilspieroefeningen verkeerd uitvoeren

Zorg dat je de juiste houding aanneemt, je gewicht goed verdeeld en oefeningen consistent uitvoert. Het beste is om het voorbeeld te volgen van een getrainde professional.

Te licht trainen

Ben je nog maar net begonnen met trainen, dan zijn 3 setjes van 10 reps waarschijnlijk pittig genoeg! Maar na een paar sessies doe je er goed aan om de uitdaging (geleidelijk) op te voeren, bijvoorbeeld met een setje dumbells.

Hoe vaak moet je de bilspieren trainen?

Train je billen 2 tot 3 keer per week, dan pak je de volledige benefits! Zo heb je voldoende rustperiodes, kunnen je spieren herstellen en groeien. Dit is ook optimaal als je je testosteronniveau wil verhogen.

Video: Booty oefening + Easy Benefits

De beste oefeningen om ronde billen te krijgen? Zoek niet verder, want het is Workout Wednesday!

In lijn met EasyFit delen we de komende tijd iedere woensdag een nieuwe video om samen met jullie aan onze seksuele fitheid te werken.

Doe jij ook mee? Houd onze socials scherp in de gaten!

Doe jij ook mee met EasyFit? 💪

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Geschreven door

We kennen allemaal wel de vele voordelen van mediteren. Het vermindert stress en zorgt voor innerlijke rust, kortom: het levert een hoop helderheid op. Maar wist je dat meditatie zowaar jouw seksleven een enorme boost kan geven? Een hoofd zonder zorg…
6.562 keer bekeken