Shop de OUTLET voor speeltjes met hoge korting!

langer volhouden in bed
18.372 keer bekeken

Langer volhouden in bed? De beste tips! #EasyFit

20 maart 2024,

geschreven door

“Oh… ben je nú al klaargekomen?” Kan gebeuren! Er heerst een hoop schaamte rondom vroegtijdig klaarkomen, maar dat is nergens voor nodig. Het is een probleem waar veel (maar niet exclusief) mannen weleens last van hebben. Bovendien ga jij het met de volgende tips langer volhouden 😉

First things first

Hoe lang ‘moet’ een goede vrijpartij eigenlijk duren? De meeste koppels geven aan dat zij dertien minuten penetratie perfect vinden, maar een tijdsduur van drie tot zeven minuten is een stuk realistischer.

De meeste mannen houden het geen dertien minuten vol. Verschillende onderzoeken wijzen uit dat ongeveer vijf en halve minuut penetratie gemiddeld is. Let wel, dit gaat specifiek over penetratie. Het voorspel kan natuurlijk langer duren!

In dit artikel

De oorzaak van vroegtijdige ejaculatie

Over het algemeen is er niet maar één oorzaak voor vroegtijdige zaadlozing, maar zijn er diverse mogelijke factoren die hieraan kunnen bijdragen. Deze factoren kunnen zowel mentaal als fysiek van aard zijn en variëren van persoon tot persoon.

Denk bijvoorbeeld aan:

  • Ongezonde levensstijl: Als je ongezonde gewoonten hebt, zoals roken, overmatig drinken, slecht eten en weinig bewegen, dan beïnvloedt dit ook je seksuele gezondheid. Zo kan vroegtijdige zaadlozing vaker voorkomen.
  • Angst en prestatiedruk: Maak je je zorgen of je wel zult presteren, dan kan dit voor stress zorgen. Wil je heel graag dat je het langer volhoudt, dan werkt dit al gauw averechts.
  • Onzekerheid: Heb je een gebrek aan zelfvertrouwen en voel je je niet op je gemak, dan kun je de controle over je opwinding en je orgasme ook sneller verliezen.
  • Depressie: Voel je je regelmatig somber? Neerslachtigheid en depressie kunnen niet alleen je stemming beïnvloeden, maar ook je seksuele functioneren.
  • Hormonale onbalans: Hoewel het minder vaak voorkomt op jonge leeftijd, kun je onbedoeld sneller klaarkomen doordat je hormonen uit balans zijn.

“Een perfect seksleven bestaat niet. Iedereen heeft zijn of haar eigen sterke en zwakke punten. Heb dus ook begrip voor jezelf!”

  • Medicatie: Sommige medicijnen – met name bepaalde antidepressiva – kunnen bijdragen aan problemen met vroegtijdige zaadlozing. Bespreek eventuele bijwerkingen met je arts.
  • Prostaatproblemen: Op jonge leeftijd zijn prostaatproblemen niet gebruikelijk, maar bijvoorbeeld prostatitis kan ervoor zorgen dat je moeite hebt om het langer vol te houden in bed.
  • Erectiestoornis: Heb je moeite met het krijgen of behouden van je erectie, dan kun je geneigd zijn om sneller klaar te komen.
  • Relatieproblemen: Te snel klaarkomen kan ook worden veroorzaakt door een bepaalde spanning in de relatie, bijvoorbeeld door communicatieproblemen, onopgeloste conflicten of een gebrek aan emotionele verbondenheid.
  • Focus op zelfbevrediging: Bijvoorbeeld als het gaat om een onenightstand, waarbij lust en fysieke aantrekkingskracht centraal staan, kan het zijn dat je al gauw op het punt staat van klaarkomen. Ben je enkel gericht op je eigen genot, dan bereik je sneller je limiet.

langer volhouden in bed

Zo houd je het langer vol

Dus hoe verbeter je jouw seksuele uithoudingsvermogen, zodat je het langer volhoudt? Er zijn verschillende manieren om dat te doen, zowel bij seks als tijdens het masturberen!

1. De juiste mindset

Ervaring

Het is belangrijk om te beseffen dat angst en onzekerheid kunnen voortkomen uit niets meer dan een gebrek aan ervaring. Volkomen natuurlijk dus – niks mis met gezonde zenuwen!

Heb je nog maar weinig ervaring met intimiteit en seks, ook als het gaat om een specifieke bedpartner, dan is het logisch dat je sneller opgewonden raakt, een erectie krijgt en klaarkomt. Met tijd en ervaring krijg je hier meer grip op en zul je ook zelfverzekerder worden.

Vergelijken

Mede dankzij misleidende pornografie en stoere praat van bijvoorbeeld vrienden of uit films, zijn we al snel geneigd om zwaar te tillen aan onze ‘bedprestaties’.

Onze boodschap is eigenlijk heel simpel: vergelijk jezelf gewoon helemaal niet met anderen. Seksualiteit is iets persoonlijks; iedere man en vrouw doet het op zijn of haar eigen manier. Bovendien heb je niks te bewijzen – seks draait niet om prestatie, maar om plezier!

2. Training

Conditie

Misschien is je struikelblok niet dat je te snel klaarkomt, maar kost het gewoon te veel energie om van een lange sekssessie te kunnen genieten. Een gezonde levensstijl, inclusief regelmatige beweging, kan je hierbij enorm helpen.

Neem bijvoorbeeld elke dag een half uur om een eindje te hardlopen, in de gym te zwoegen of gewoon lekker thuis op de crosstrainer. Zo houdt je jouw conditie op peil en kun je langer volhouden in bed.

Train je bekkenbodemspieren

Niet alleen vrouwen hebben baat bij het trainen van hun bekkenbodemspieren, ook mannen kunnen hun bekkenbodemspieren trainen. De bekendste spier bij mannen is de PC spier. Ook mannen kunnen hierdoor meer controle krijgen over hun private parts.

Gebruik dezelfde spier die je ook gebruikt om je penis te bewegen als hij stijf is. Zodra je deze spier hebt gevonden kun je dit overal oefenen. Als je tv kijkt, op kantoor… wees creatief! Span aan en laat los, zorg dat je bewust wordt van de spier en de controle over je penis.

“Niet alleen vrouwen hebben baat bij het trainen van hun bekkenbodemspieren.”

Je kunt natuurlijk ook tijdens het masturberen je uithoudingsvermogen trainen. Probeer de spanning en stimulatie zo geleidelijk mogelijk op te bouwen. Je kunt ook aan edging doen om jezelf tegen te houden vlak voor je over het randje gaat en je climax bereikt.

3. Focus verleggen

Mentale afleiding

Zijn jij en je partner net lekker bezig, maar voel je dat je al gaat komen? Probeer dan aan iets te denken dat je he-le-maal niet opwindend vindt. Zoals je oma, de vuile was die je nog moet doen of noem het maar op.

Zorg dat je jezelf even iets minder opwindt en je zult zien dat je het moment van klaarkomen wat uitstelt. Voor sommigen kan deze techniek er echter voor zorgen dat de opwinding geheel verdwijnt en dát wil je natuurlijk ook weer niet.

“Denk aan iets wat je absoluut niet opwindend vindt.”

Lichamelijke afleiding

Een bekende pornoster deelde op het internet zijn go-to tip om een orgasme uit te stellen.

Als hij voelde dat zijn hoogtepunt eraan kwam, drukte hij stiekem zijn nagels in zijn vuist of beet op zijn wang. Door dan te concentreren op de pijn ‘vergat’ hij het lekkere gevoel even en voilà: hij kon iets langer door!

4. Slow & steady wins the race

Doe rustig aan

Het voelt misschien heel fijn om snel en diep te stoten, maar het is ook logisch dat je dan sneller klaarkomt! Dit komt doordat je zo veel stimulatie hebt. Probeer eens wat langzamer te stoten en vermijd diepe penetratie eerst. Zo wordt de intensiteit wat minder en kun je het waarschijnlijk langer volhouden.

Gebruik (verdovend) glijmiddel of condooms

Als je snel klaarkomt omdat je gewoon te veel wrijving voelt, kan je proberen om wat glijmiddel toe te voegen. Dit werkt ook goed als je het als vrouw wat droog krijgt daarbeneden, wat sneller gebeurt met een condoom.

Is de boel extra glibberig, dan zal je wat minder voelen. Er zijn natuurlijk ook glijmiddelen met een verdovende werking, orgasme vertragende gels en condooms waarmee je je orgasme nog makkelijker kunt uitstellen.

“Er zijn glijmiddelen met een verdovende werking, waardoor je het orgasme kunt uitstellen.”

Knijpen

Je kunt een orgasme ook uitstellen door voor je hoogtepunt in je penis te knijpen, vlak onder de eikel. Zorg hierbij dat je op het toompje drukt en houdt de druk zo’n tien seconden aan. Zo zal de spanning wegtrekken en kunnen jullie het plezier weer voortzetten!

Stop & Go

Je hoeft tijdens de seks natuurlijk niet alleen maar te penetreren. Wordt het iets teveel? Las gewoon een pauze in! Dit moment gebruik je bijvoorbeeld om je partner oraal te verwennen. Zo kan hij of zij nog heerlijk blijven genieten terwijl jij zelf weer oplaadt.

Gebruik een cockring

Een cockring heeft veel voordelen. Zo wordt en blijft de penis harder omdat het bloed minder makkelijk kan terugstromen. Zo houdt je de seks langer vol!

Leer ademhalingsoefeningen

Hoe meer opwinding je in je lichaam voelt, hoe sneller je klaarkomt. Als je focust op je ademhaling kun je de mate van opwinding reguleren. Hoe moeilijk het ook is, train jezelf om rustig en gecontroleerd te blijven ademen. Een langzame en diepe ademhaling is perfect om je hoofd koel te houden en je orgasme makkelijker uit te stellen!

Vond jij dit artikel nuttig? Laat het weten in een reactie!

4 reacties

  1. Probeer tepelorgasme door met je nagels regelmatig te knijpen.
    Door veel te oefenen is het mij gelukt om mijn pik urenlang daardoor superstijf te houden zonder te spuiten. Is echt lekker.

  2. Na mate ik ouder wordt( nu 52 ), merk ik wel dat ik niet te snel klaar kom, maar soms duurt het heel lang of soms ook helemaal niet. Wat ik of mijn vrouw ook probeer. Ik voel me dan ook knap lullig en heb er dan de pest in. In het begin staat hij heel fier omhoog en dan is het net of heel mijn libido als een plumpudding inelkaar zakt. Wat kan ik er aan doen om mijn libido hoog te houden? Is Viagra of potentie verhogende gel etc. de oplossing ?
    Graag zo ik van U een goed advies van jullie willen hebben, want ik begin een beetje ten einde raad te voelen.
    Alvast heel hartelijk dank.
    Imre Micsky

  3. Ik herken dit ‘probleem’. Ik heb sexpartners die er geen probleem van maken en dat scheelt een hoop.
    Wanneer ik vroegtijdig dreig klaar te komen, trek ik me terug en focus op orale sex, geven wel te verstaan.
    Ik kan na een paar minuten weer penetreren en dan langer door. Gaat het toch een keer mis, volgende keer beter!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Geschreven door

Huil je wel eens na het bereiken van een orgasme en maak je je daar zorgen om? Weet dan dat ons lichaam op heel veel verschillende manieren kan reageren wanneer we een orgasme beleven. Veel mensen kreunen. Veel mensen maken trekkende bewegingen met h…
1.126 keer bekeken