Shop de OUTLET voor speeltjes met hoge korting!

17.696 keer bekeken

Sexercise – Afvallen door seks

8 september 2022,

geschreven door

Heb jij ook helemaal niks met overvolle sportscholen of hou jij sowieso niet echt van sporten? Is diëten ook niet echt jouw ding? Maar wil je wel graag wat fitter worden? Dan zijn wij hier to the rescue! Je kan namelijk ook prima wat fitter worden door eens flink te gaan seksen. Dit wordt ook wel sexercise genoemd. Sexercice komt van de Engelse termen ‘sex’ (seks) en ‘exercise’ (oefenen of trainen).

Sexercise – wat is dat?

Het concept van sexercise werd bedacht door KamaSutra-visionair Jason Page. Sexercises zijn lichamelijke oefeningen die je doet voorafgaand of zelfs tijdens de seks. Sexercise is vaak onderdeel van een seksdieet. Een seksdieet is een leefstijl waarbij je de voordelen van seks zoveel mogelijk probeert uit te buiten.

“Sexercises zijn lichamelijke oefeningen die je doet voorafgaand of zelfs tijdens de seks.”

Sexercise kan variëren van Kegeloefeningen om de bekkenbodemspieren te trainen tot aerobische en cardiovasculaire sekstraining. Met sporten als hardlopen en fietsen verbeter je de conditie van je longen, hart en spieren. Je voelt je fitter en sterker waardoor je ook beter zult presteren tussen de lakens!

Bekkenbodemspieren trainen

Het trainen van de bekkenbodemspieren kan voordelig zijn voor je seksleven en je kunt er ook nog een aantal calorieën mee verbranden.

Voordelen bekkenbodemtraining:

  • Intensere beleving en orgasme
  • Meer controle over je orgasme
  • Meer controle over je bekkenbodemspieren
  • Kan pijn bij het vrijen verhelpen
  • Geen last (meer) van incontinentie

Door je bekkenbodemspieren te trainen kun je als vrouw meer controle uitoefenen op de spieren van de vagina. Hierdoor wordt het gevoel tijdens de seks vergroot. Mannen met een zwakke bekkenbodem hebben meer moeite om controle op hun orgasme uit te oefenen. Bij een zwakke bekkenbodem kunnen daarnaast erectieproblemen ontstaan. Het kost dan meer moeite om de erectie in stand te houden.

“Bij een zwakke bekkenbodem kunnen ook erectieproblemen ontstaan.”

Gelukkig zijn er voor zowel mannen als vrouwen verschillende (Kegel)oefeningen om de bekkenbodem mee te trainen!

Seksspeeltjes voor sexercise!

Ook seksspeeltjes kunnen onderdeel uitmaken van je sexercise. Vaginaballetjes helpen bijvoorbeeld bij het trainen van de bekkenbodemspieren. De spieren van de vagina moeten aan het werk om de balletjes op hun plek te houden, waardoor de spieren sterker worden.

Een dildo met een zuignap is perfect voor wanneer je even zonder partner zit of deze van huis is. Deze dildo’s bevestig je op elk glad en vlak oppervlak, waardoor je handsfree verschillende standjes kunt uitvoeren. Daarnaast zijn er ook seksschommels en positieriemen verkrijgbaar die de meest atletische standjes mogelijk maken.

Standjes

De Olympus

standje olympus Klim naar de zevende hemel met de Olympus, een heftig seksstandje waarbij de vrouw wordt getild door haar mannelijke partner. Om dit standje zo comfortabel mogelijk uit te voeren, klemt zij haar benen om zijn middel en ondersteunt hij haar met zijn handen onder haar billen. In deze positie komen jullie lichamen dicht tegen elkaar aan, waardoor het een moeilijk, maar intiem standje wordt.

De Brug

standje brug Dit is een fantastisch standje, máár vereist wel spierkracht en uithoudingsvermogen van de man. Hij maakt een brug, dat wil zeggen dat hij achterwaarts moet buigen met zijn handen en voeten op de grond en zijn rug en bekken op moet tillen. Zij kan vervolgens op hem gaan zitten, met haar gezicht richting zijn hoofd, en zijn penis naar binnen leiden. Zij bepaalt het tempo en de snelheid, de man moet alleen zorgen dat hij in de positie blijft en hoeft zich verder alleen te laten nemen, want bij dit standje is de vrouw in control!

De Gepaarde Schaar

standje de gepaarde schaar De afbeelding hiernaast geeft waarschijnlijk al een idee waar de naam vandaan komt. Het is een moeilijk standje, dus perfect voor een workout-sessie! De ontvangende persoon knielt en leunt op de handen. De gevende persoon gaat erachter staan en tilt de bovenbenen van de ontvangende persoon op. Het ene been gaat tussen de benen van de gever en het andere been vlak naast de heup, zodat je de vorm van een schaar krijgt. Nu kan de gever makkelijk penetreren.

Heb veel seks!

Door seks en fitness te combineren, zorg je voor een positieve spiraal. Een vrijpartij maakt je namelijk fit, en wanneer je fit bent, zul je meer zin hebben in seks. Een vrijpartij verbetert bovendien je bloedsomloop, maakt je hart sterker, verbetert je cholesterolniveaus en verbrandt calorieën. Je wordt fitter, gezonder, sterker, flexibeler en slanker. Kortom: sexercise maakt de kwaliteit van je leven beter.

“Een vrijpartij verbetert je bloedsomloop, maakt je hart sterker, verbetert je cholesterolniveaus en verbrandt calorieën.”

Yoga-oefeningen voor betere seks

Yoga-oefeningen helpen bij het flexibel en fit houden van je lichaam. Daarnaast is het een manier om stress en negativiteit in je lichaam los te laten. Deze gevoelens kunnen er bijvoorbeeld voor zorgen dat je geen zin hebt in seks of er minder van geniet, doordat je niet volledig in het hier en nu bent. Maar je verbrandt natuurlijk ook calorieën door de oefeningen te doen. Het enige wat je nodig hebt, is een comfortabel matje en je kunt beginnen!

Afvallen door seks

Seksuologe Yvonne Kristín Fulbright bedacht enkele tips voor wie wil afvallen door seks. Deze zien er als volgt uit:

  • Stel als doel: 3 tot 5 keer per week een vrijpartij van een halfuur.
  • Doe het op momenten dat je anders op de bank zou hangen voor de tv.
  • Bouw het op; begin bijvoorbeeld met 2 keer een kwartier.
  • Richt je op je lichamelijke sterkte, je uithoudingsvermogen en je flexibiliteit.
  • Met een vrijpartij van een half uur verbrand je (afhankelijk van de intensiteit) tussen de 15 en 350 kilocalorieën.
  • Met een lange sekssessie kun je tot wel 1.650 kilocalorieën verbranden.
  • Bewaar je focus. Het is makkelijk om afgeleid te raken tijdens je sexercises, maar uiteindelijk gaat het om de workout.
  • Variatie is belangrijk. Door af te wisselen blijven je sexercises spannend, opwindend en uitdagend.
  • Blijf creatief om saaiheid te voorkomen.
  • Las desgewenst een pauze in.
  • Drink voldoende water en gebruik voldoende glijmiddel.

Doe jij ook oefeningen om beter in bed te worden? Deel het met ons in een reactie!

4 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

673.548 keer bekeken

Geschreven door

Beffen (ook wel cunnilingus) is een onderwerp waar veel mensen nieuwsgierig naar zijn, maar waar niet altijd openlijk over wordt gepraat. Hoe moet je beffen? Om jou op weg te helpen, zetten we de beste bef technieken voor je op een rij! Wat is beffen…
673.548 keer bekeken