Libido verhogen? Dit zijn de 13 beste tips voor vrouwen

14 april 2019 door KikkiKittens   6.556

Heb je de laatste tijd niet zoveel zin in seks? Wil je je libido een boost geven? Het verhogen van het libido van een vrouw kan op verschillende manieren. Met deze 13 tips geef jij je seksuele drift een boost.

1. Eet gezond

Voeding heeft een grote invloed op het libido. Als je te veel verzadigde vetten eet, dan verstoppen je aderen en stroomt er minder bloed naar de geslachtsstreek. Het is daarom belangrijk om gezond te eten. Ook kan het eten van bepaalde voedingsmiddelen het libido juist verhogen en andere voedingsmiddelen kunnen het libido juist verlagen. Chocolade, komkommer, noten, oesters, knoflook en meloen zijn voedingsmiddelen die een boost geven aan je seksuele drift. Havermout brengt de hormonen oestrogeen en testosteron in evenwicht wat ervoor zorgt dat de seksdrift en het seksuele uithoudingsvermogen verhoogd worden.

2. Vermijd stress

Stress is absoluut een libidokiller. Te veel stress verhoogt de productie van het hormoon cortisol, waardoor het testosterongehalte keldert. Dit heeft weer een negatieve invloed op je libido. Zorg dus in een druk bestaan ook voor voldoende ontspanning en genoeg nachtrust. Ga desnoods eerder naar bed want vermoeidheid is een tweede libidokiller. Wanneer je ’s avonds vaak uitgeput bent, dan is het wellicht beter om op een ander moment seks te hebben. Probeer hiervoor een geschikt moment te vinden, bijvoorbeeld in de ochtend.

“Te veel stress verhoogt de productie van het hormoon cortisol, waardoor het testosterongehalte keldert. Dit heeft weer een negatieve invloed op je libido.”

3. Ga sporten voor een hoger libido

Voldoende beweging is erg belangrijk voor een gezond lichaam. Meer bewegen zorgt voor een betere doorbloeding en het stimuleert de aanmaak van hormonen. Je hoeft dit niet meteen extreem aan te pakken, maar begin één of twee keer per week met een workout. Sporten zorgt ervoor dat je het geluksstofje endorfine aanmaakt, waardoor je weer lekker kunt ontspannen en zin krijgt in seks. Ook kan regelmatig sporten ervoor zorgen dat je weer of meer tevreden wordt over je lichaam. Als je je schaamt voor je buikje of je slechte conditie, dan kan sporten net dat zetje geven in de goede richting.

“Bewegen zorgt voor een betere doorbloeding en het stimuleert de aanmaak van hormonen.”

4. Verander van medicatie of verander de dosis

Het gebruiken van bepaalde medicijnen, zoals anticonceptie en antidepressiva, kunnen een laag libido veroorzaken. Als het probleem wordt veroorzaakt door medicatie kan een wijziging van het recept of alternatieve therapieën de oplossing zijn. Denk er bijvoorbeeld eens over na om van de pil over te stappen op een hormoonvrije manier van anticonceptie, zoals het condoom.

5. Pak onderliggende medische aandoeningen aan

Heeft jouw lage libido te maken met medische aandoeningen waarvoor jij je schaamt? Medische problemen kunnen bijdragen aan seksuele problemen, zoals pijnlijke vleesbomen, waardoor je minder zin hebt in seks. Pak deze problemen aan, zodat de aandoening minder wordt of zelfs verdwijnt. Het beste is om voor een medisch probleem even een bezoekje te brengen aan je huisarts.

libido vrouwen

6. Wees avontuurlijk

Uitdagende ervaringen met je partner verhoogt de productie van dopamine, wat je meer zin in seks doet krijgen. Dit kunnen avonturen zijn zowel binnen als buiten de slaapkamer. Speel bijvoorbeeld eens een sexspelletje om het vuur tussen jou en je partner weer op te laaien.

7. Knuffel vaker

Probeer meer te knuffelen met je partner. Ook lichte aanrakingen, zoals een hand op zijn schouder, arm of rug, zorgt ervoor dat het sekshormoon aangewakkerd wordt. Als je elke dag lichaamscontact hebt met je partner, dan verhoogt het niveau van oxytocine in het lichaam. Hierdoor schep je een betere band met je partner en zal je je ook meer ontspannen bij hem voelen.

“Als je elke dag lichaamscontact hebt met je partner, dan verhoogt het niveau van oxytocine in het lichaam”

8. Fantaseer meer

Veel mannen denken vaak aan seks, maar ook vrouwen mogen best meer aan een stomende vrijpartij denken. Als je vaak aan seks denkt, maakt dat je het ook meer nodig hebt. Fantaseer er dus lekker op los. Vrouwen die meer aan seks denken, nemen ook vaker het initiatief.

9. Stop met piekeren

Hoe meer je piekert, hoe minder zin je in seks hebt. Probeer dingen wat meer los te laten. Als je bijvoorbeeld bang bent dat je niet nat genoeg bent, dan gebruiken jullie toch gewoon glijmiddel. Je partner zal dat echt niet erg vinden. Een massage kan ook erg ontspannend werken om te stoppen met piekeren over allerlei dingen.

10. Stomen of neem een koude douche

Ga eens wat vaker naar de sauna met je partner. Uit onderzoek blijkt dat stoomcabines het bloed sneller doen stromen en het libido verhogen. Geen wonder dat er soms stiekeme dingen gebeuren in een welnesscentrum. Ook kan een koude douche het libido verhogen. Je bloedcirculatie krijgt door het koude water een boost waardoor je een flinke dosis energie ontvangt en minder stress ervaart. Dit zijn de belangrijke eigenschappen die je nodig moet hebben om zin te maken in een potje seks.

11. Gebruik hulpmiddelen

Het kan ook helpen om het spannend te maken in de slaapkamer. Een laag libido kan namelijk ontstaan omdat er altijd hetzelfde wordt gedaan tussen de lakens. Je weet precies wat je kan verwachten en daardoor is het niet meer spannend. Juist die spanning zorgt voor een verhoogd libido. Probeer dus eens wat anders op het gebied van seks. Nieuwe standjes, het gebruik van seksspelletjes of een rollenspel zorgt voor verandering en sensatie in de slaapkamer. Je zult snel merken dat het ook je libido ten goede komt.

“Een laag libido kan namelijk ontstaan omdat er altijd hetzelfde wordt gedaan tussen de lakens.”

12. Gewoon doen

Ook al is de zin soms ver te zoeken: begin vooral wel met vrijen. De zin komt meestal halverwege het proces toch nog. Bovendien bevordert een vrijpartij de aanmaak van het sekshormoon. Hoe vaker je het doet, hoe meer zin je krijgt.

13. Praat over relatieproblemen

Een verminderende zin in seks kan ook te maken hebben met relatie-issues. Als jij je aan je partner ergert of als er nog onuitgesproken problemen zijn, dan kan dat ervoor zorgen dat jij op dat moment niet zoveel zin hebt in seks met je partner. Het voeren van gesprekken is de enige manier om samen weer op één lijn te komen. Als deze problemen of ergernissen onuitgesproken blijven, dan lost dat niets op.

Hebben deze tips geen effect op je libido? Maak dan een afspraak bij je dokter die je eventueel naar een andere hulpverlener kan doorsturen.

Wat doe jij als jouw libido verminderd is? Deel het met ons in een reactie!

Reageer

Gerelateerde berichten

3 reacties op Libido verhogen? Dit zijn de 13 beste tips voor vrouwen

  • Ik heb al heel lang geen behoefte aan sex. Mijn lichaam vraagt er niet om. Ook geen gevoel in mijn borsten na de geboorte van mijn dochter (nu 9 jaar). Tevens vaginale droogheid. Terwijl dit vroeger geen probleem was en ik een goede sexdrive had.
    Onze relatie lijd er heel erg onder. Nu al 1 1/2 jaar geen sex gehad. Ik word niet opgewonden meer. En als we het wel doen is mijn partner gauw met klaarkomen,omdat we het dan heel lang niet gedaan hebben. Help!

    • Hoi Frustratie, wat een vervelende situatie voor jou en jouw partner. Ik zal u privé een bericht sturen om wat dieper en uitgebreider op je vraag in te gaan 🙂

    • Al is het niet wetenschappelijk bewezen kan het middel Macca helpen bij je libido. Vaginale droogheid zou ik voor naar de huisarts gaan in combinatie met een fijn glijmiddel gebruiken. Misschien krijg je meer zin om alvast met jezelf bezig te gaan voordat je partner aan de slag gaat. Plus een nieuwe sekstoy kan ook al de juiste kriebels doen opwaaien. Iets nieuws proberen met z’n tweeën (begin klein)? In iedere geval praat erover met je partner. Communicatie is zo belangrijk!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

[instagram – feed]

© 2019 EasyToys / EDC Retail B.V. – PrivacybeleidCookiebeleid