Shop de OUTLET voor speeltjes met hoge korting!

1.535 keer bekeken

Toe aan vakantie? 6 manieren om stress te verminderen!

24 juni 2021,

geschreven door

Niet alleen de temperatuur is aan het stijgen, ook jouw maximale punt van stress is bijna bereikt. Na een jaar hard werken en corona-moeilijkheden ben jij enorm toe aan een welverdiende vakantie. Maar kan jij die stress écht niet meer aan en moet jij nog even wachten op die paar dagen vrij? Dan hebben wij hier 6 manieren voor jou om stress te verminderen vanuit huis. 

#1 Stretchen

Nee, dan bedoelen we niet die hype uit 2006 waarbij je oorlel of lippen steeds verder uitrekt om je kans op deelname aan Groeten uit de Rimboe te vergroten. Door rek en strek oefeningen te doen word je niet alleen mobieler en flexibeler, het helpt ook nog eens stress te verminderen. Dit komt doordat er tijdens het stretchen verschillende endorfines en gezonde chemicaliën vrijkomen die helpen een onvrijwillige stressreactie tegen te gaan.

#2 Ontspan je kaak

Klinkt heel simpel, maar veel mensen hebben continu een spanning op de kaak staan. De kaak is echter een uitlaatklep van het lichaam om bepaalde negatieve energieën te kunnen ventileren. Let dus goed op de spanning van je kaak.

#3 Trakteer jezelf op een stuk pure chocola

De beste manier om het deel van je hersenen tegen te gaan dat verantwoordelijk is voor het schreeuwen: “BRAND! BRAND! HET HUIS BRANDT AF!” wanneer ’s werelds kleinste kaarsje omvalt, is het inschakelen van de prefrontale cortex: het rationele deel van je hersenen wat roept “CALM YO TITS” wanneer een situatie niet zo’n noodgeval is als dat jij in eerste instantie dacht. Chocolade bevat flavonoïden die de afgifte van dopamine in de hersenen veroorzaken, waardoor de uiterst belangrijke prefrontale cortex wordt geactiveerd.

“Chocolade bevat flavonoïden die de afgifte van dopamine in de hersenen veroorzaken.”

#4 Verwen je reukzintuig

Aromatherapie heeft een ontspannend effect omdat de neus verbonden is met de hersenen. Vang een vleugje van iets op dat doet denken aan een positieve herinnering en je zet het beloningscentrum van je hersenen op gang. Steek bijvoorbeeld een lekkere geurkaars of wierook aan of ruik aan de favoriete parfum van je partner.

#5 Massage

Een heerlijke manier om wat meer te ontspannen is een ontspanningsmassage. Fix je partner of boek een massage aan huis (kan natuurlijk ook in een salon, maar het hele idee van dit artikel is om thuis te ontspannen). Zet rustige muziek op, steek wat kaarsen aan en geniet van een heerlijke massage. In slaap vallen mag 😉

#6 Masturberen

Ja, shit Sherlock. Seks, – dus ook solo seks – is hartstikke gezond én werkt ook nog eens stress verminderend. Dus als je zocht naar een reden om lekker te masturberen, bij deze.

Heb jij nog leuke tips om stress te verminderen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Geschreven door

Huil je wel eens na het bereiken van een orgasme en maak je je daar zorgen om? Weet dan dat ons lichaam op heel veel verschillende manieren kan reageren wanneer we een orgasme beleven. Veel mensen kreunen. Veel mensen maken trekkende bewegingen met h…
1.118 keer bekeken