1.811 keer bekeken

Recensie: Izzy van der Horst – Hoogspanning

26 augustus 2019,

geschreven door

Het is weer tijd voor een nieuwe boekrecensie met dit keer het boek ‘Hoogspanning’ van Izzy van der Horst. Dit fictieve boek neemt je mee in de wereld van relaties en spannende momenten.

Open relaties, swingen en meer!

izzy van der horstDe cover van het boek laat niks te raden over. Het gaat over open relaties, swingen en polyamorie en nog veel meer spannende dingen. De achterkant van het boek vertelt een spannende intro over een jong stel dat na een stapavond wel een heel bijzonder avontuur samen beleefd.

Het boek ‘Hoogspanning’ is een fictief boek over seksualiteit, experimenteren met verschillende typen relaties en openheid. De schrijfster neemt ons mee in het liefdesleven van een jong koppel: Mark en Nora. Tijdens een avond stappen krijgt het stel te maken met een oud studiegenoot van Nora. Met deze studiegenoot begint het hele avontuur wanneer het koppel beurtelings met haar zoent. De volgende dag is het stel eerst verward, maar vervolgens neemt de seksuele spanning bij beiden toe. Al gauw bezoeken ze een parenclub, waar ze een ander stel ontmoeten. Hoe gaat deze spannende reis eindigen?

“De hoofdpersonen nemen je compleet mee in alle erotische scènes.”

In het boek is er sprake van twee hoofdpersonen en veel bijfiguren. Eigenlijk leef je mee met het jonge koppel en ontmoet je in een wervelwind dezelfde personen die zij ontmoeten. Door het beschrijven van de gedachten en gesprekken tussen alle figuren in het boek word je al snel opgezogen in het boek. De hoofdpersonen nemen in alle erotische scènes. Dit maakt het boek wel 18+, omdat de lichaamsdelen en lusten bij naam genoemd worden.

In een sneltreinvaart..

De schrijfstijl van het boek is prettig om te lezen. De taal is helder, duidelijk en niet ordinair. Er valt wél wat te zeggen over de verhaallijn. Op zich is de verhaallijn zelf in het hele boek prima, maar de scènes zijn vrij kort van stof en wisselen elkaar in rap tempo af. Zo wisselen ze wel erg snel van een monogame relatie naar het bezoeken van parenclubs. Er mist een realistische opbouw. In het echte leven verwacht je dat mensen misschien iets langer over deze keuze zouden doen. Bij Nora en Mark is alles direct leuk en goed. Ze zitten compleet op dezelfde lijn vanaf moment één. Natuurlijk zijn er vast stellen in de realistische wereld die ook zo op elkaar ingespeeld zijn, maar in de meeste gevallen is zo’n ingrijpende verandering binnen je relatie niet binnen een aantal dagen gepiept.

“Het boek kan een eye-opener zijn voor iedereen in een monogame relatie.”

Het boek van Izzy zou een stap kunnen zijn om polyamorie bespreekbaar te maken in je relatie. Het is vlot en simpel geschreven met een licht erotische tint. Het is een boek voornamelijk voor vrouwen, maar ik denk dat menig man het boek ook in een avond of twee kan verslinden. Het boek kan een eye-opener zijn voor iedereen in een monogame relatie, doordat het je kijk op relaties kan doen verbreden. Daarnaast leest het gewoon lekker snel en makkelijk weg.

Beoordeling

Hoogspanning krijgt een score van drie (van de vijf) sterren. Het is een leuk boek om te lezen, voornamelijk voor vrouwen. De verhaallijn had iets realistischer mogen zijn door iets meer ups en downs te bespreken in plaats van enkel rozengeur en maneschijn.

Ben jij benieuwd geworden naar ‘Hoogspanning’? Koop het boek online via de website van Izzy van der Horst

Titel: Hoogspanning
Auteur: Izzy van der Horst